Deze website maakt gebruik van cookies. Cookies worden gebruikt voor gebruikerservaring en webanalyse en helpen ons de website van ABL te verbeteren. Door gebruik te blijven maken van deze website stemt u in met ons cookiebeleid. Voor meer info, zie onze privacybeleid.AfwijzenOK
ABL - Logo

Openbaar laden

Robuust

Laadinfrastructuur voor
de publieke sector

Openbaar laden

Robuust

Laadinfrastructuur voor
de publieke sector

Intelligente laadinfrastructuur
van ABL voor nutsbedrijven en gemeenten

ABL-laadpalen passen goed in elke omgeving. De meervoudig gecoate, robuuste metalen behuizing en de doordachte en stabiele laadtechniek garanderen een langdurig, betrouwbaar en optioneel ijkingsrechtconform gebruik. Twee sokkels met verschillende hoogtes bieden de juiste installatiehoogte voor elke ondergrond.

Quick Facts

Aansluitklaar
vooraf geïnstalleerd

Gemakkelijk te installeren

Elegant ontwerp

Hoogste veiligheidsstandaard

Vandalismebestendig

2 oplaadpunten
met ooit 22 kW laadvermogen

Geïntegreerde
elektronische overstroombeveiliging

Sfeerimpressie

Laadpaal van de Ladeverbund+

Laadpaalen van Ladeverbund +

laadpaal op de luchthaven

64 laadpunten op Bama Airport / Noorwegen

Publiek laadpaal

Laadepaale van Badenova AG

Publiek laadpaal

Laadpaale van Stadtwerke München

Laadpaal van de Ladeverbund+

Laadpaalen van Ladeverbund +

laadpaal op de luchthaven

64 laadpunten op Bama Airport / Noorwegen

Publiek laadpaal

Laadepaale van Badenova AG

Publiek laadpaal

Laadpaale van Stadtwerke München

Modellen voor commercieel gebruik

Wallbox eMH3

Double Power

De slimme Twin-wallbox met facturering, lastmanagement en remote-updates

Naar de productpagina

Wallbox eMH3

De slimme Twin-wallbox met facturering, lastmanagement en remote-updates

Double Power


Laadpaal eMC2

De robuuste laadpalen met facturering, lastmanagement en remote-updates

Naar de productpagina

Laadpaal eMC2

De robuuste laadpalen met facturering, lastmanagement en remote-updates

Veelgestelde vragen

Wat moet ik doen in een ondergrondse parkeergarage als er geen communicatie tot stand kan worden gebracht met een backend?

Hier is het mogelijk een externe centrale te gebruiken, die ook de controller wallbox vervangt. Dit onderdeel, bestaande uit een LTE-module en de SBC, wordt geïnstalleerd op een plaats met voldoende ontvangst. Met behulp van deze component kan het laadbeheer ook in de vorm van een controller-extender systeem worden uitgevoerd en kunnen tot 16 laadpunten (uitsluitend extenders) worden geïntegreerd.

Welke stekkertypes zijn beschikbaar?

Er zijn drie verschillende soorten stekkers voor de wisselstroomstekkers.

Stekker type 1 werd in Japan ontwikkeld voor de voertuigzijde. Deze is ontworpen voor enkelfasig laden met een maximale stroom van 32 A en een spanning van max. 250 V.

Stekker type 2 werd in Duitsland voorgesteld voor de voertuig- en infrastructuurzijde, die enkelfasig (maximaal 70 A) tot driefasig (maximaal 63 A) kan laden bij een maximale spanning van 480 V. Dit kan worden uitgebreid met een combistekker om tot 350 kW op te laden bij een gelijkstroomlaadstation.

Stekker type 3 werd in Italië ontwikkeld en maakt enkelfasig tot driefasig opladen mogelijk bij een maximale stroom van 16 A of 63 A en een spanning van maximaal 400 V. Deze variant is echter niet ingeburgerd en wordt bijna nooit aangetroffen.

Type GB beschrijft enkelfasig en driefasig laden in China. Een speciaal hefboomsysteem zorgt voor de vergrendeling tussen de voertuiginlaat en de voertuiglaadstekker.

Ook voor gelijkstroom-laadstekkers zijn drie connectortypes ingeburgerd. De Japanse norm CHAdeMO (20 kW - 400 kW) is bijzonder wijdverbreid in Japan, China en de VS, evenals het type GB/T 20234, dat in China werd ontwikkeld maar in Europa niet gangbaar is. Daarnaast is er de CCS-stekker (Combined Charging System), die een combinatie is van een type 2-stekker en een combistekker. Dit werd in 2013 door de EU uitgeroepen tot de Europese norm.

Waarom is er ook een tarief voor 0 kW aan openbare laadstations?

Wanneer een oplaadproces aan een oplaadbaar oplaadpunt is beëindigd, stroomt er geen elektriciteit meer (0 kW). Niettemin wordt nog steeds een parkeertarief aangerekend, aangezien andere elektrische voertuigen de kans wordt ontzegd om bij dit laadstation op te laden.

Wat moet ik doen als ik laadbeheer wil toepassen in een systeem met meer dan 16 laadpunten?

In dat geval moet een ander controller-extender systeem worden opgezet. De mogelijkheid van cascadering, d.w.z. een opzet waarbij meerdere controller-extender systemen parallel functioneren, zal in de nabije toekomst worden gerealiseerd.

Welk backend ondersteunt mijn laadstation?

Elke hardwarefabrikant kan verschillende backend-operatoren aanbieden die compatibel zijn met hun laadstations. ABL biedt de mogelijkheid om bijna elk backend te integreren.

5
9
55